Streetcasting beheert zijn activiteiten beter dankzij FileMaker Pro

Streetcasting, een Europees castingbureau, heeft met FileMaker Pro en FileMaker Go een efficiënte oplossing voor het algemene beheer van zijn castingactiviteiten ontwikkeld.

Paris – 19 november 2014 – Veel middelgrote en kleine bedrijven maken gebruik van het FileMaker Platform. Ook het castingbureau Streetcasting werkt ermee en ontwikkelde met behulp van FileMaker Pro en FileMaker Go een oplossing op maat voor de iPad.

Een uitdaging voor het beheer en de synchronisatie van gegevens

Streetcasting heeft als talentscout niet alleen furore gemaakt in België, maar oogst ook veel bijval in het buitenland en beschikt inmiddels over meer dan 5000 talenten. Voor de ingebruikname van de FileMaker-oplossing kampte Streetcasting met een groot probleem: de coördinatie van de gegevens. Dagelijks rollen er aanvragen voor modellen, acteurs en figuranten binnen. Om die aanvragen efficiënt te verwerken, worden de gegevens van deze talenten beschikbaar gesteld aan tientallen mensen tegelijk op verschillende locaties.

Hoe kon het administratieve werk bij fotoshoots worden gereduceerd? Hoe kon de database met foto's en gegevens eenvoudig worden beheerd? Hoe konden ze effectief communiceren met alle talentscouts en sneller reageren op aanvragen van klanten? Casting director Bart Kuykens en zijn team overwogen de implementatie van een intuïtieve en mobiele oplossing: een gedeelde database.

Van papieren processen naar een relationele database

Het bedrijf ClickWorks, FileMaker-partner in België en lid van de FileMaker Business Alliance, ontwikkelde een FileMaker-oplossing op maat die beantwoordde aan de dringende behoeften van Streetcasting: versnelling van werkprocessen, flexibiliteit en modulariteit.

ClickWorks heeft de FileMaker-oplossing van meet af aan zodanig ontwikkeld dat deze geoptimaliseerd is voor de iPad. De medewerkers van Streetcasting kunnen nu vanaf hun iPad gegevens van talenten direct uit de database opvragen. Dankzij de FileMaker-oplossing kan ook Bart Kuykens nu vanaf zijn iPad snel talenten zoeken, deze voorstellen aan zijn klanten en hen een voorstel doen.

Bart Kuykens verwoordt het zo: « FileMaker biedt ons de nodige slagkracht om onze uitdagingen van vandaag efficiënt aan te pakken. Maar ook de vereiste flexibiliteit om ons voor te bereiden op de behoeften van morgen. »

Optimalisering van de oplossing

FileMaker is nu volledig geïntegreerd in de workflow van de teams. De castingwereld staat nooit stil en evolueert snel. En elke castingopdracht vormt een nieuwe uitdaging. De concurrentie een stap voor blijven is dan ook de boodschap.

Joris Aarts, oprichter van ClickWorks, vat de uitdaging als volgt samen: « Dankzij de flexibele programmeermogelijkheden van FileMaker Pro en de krachtige functionaliteit van FileMaker Go kunnen wij snel inspelen op de nieuwste trends in de castingwereld en de databaseoplossing van Streetcasting uitbreiden met nieuwe modules. »

Ontdek hier hoe FileMaker Streetcasting helpt bij het dagelijkse werk : https://www.youtube.com/watch?v=TQ_X4jx2491