FileMaker lanceert FileMaker Training Series voor FileMaker 14

Zelfstudiemateriaal helpt beginners gratis aan de slag en helpt ervaren gebruikers de volledige mogelijkheden van het FileMaker-platform optimaal te benutten.

Paris – 16 juni 2015 – FileMaker, Inc. heeft vandaag aangekondigd dat FileMaker Training Series voor FileMaker 14 vanaf heden verkrijgbaar is. Dit gedetailleerd trainingsmateriaal helpt iedereen FileMaker-oplossingen te maken die op iPad, iPhone, Windows, Mac en het internet werken. FileMaker Training Series: Basics voor FileMaker 14 is gratis en ontwikkeld voor beginners, terwijl FileMaker Training Series: Advanced voor FileMaker 14 tegen een lage prijs wordt aangeboden aan gevorderde tot ervaren gebruikers. Dit materiaal bevat instructies om fascinerende bedrijfsoplossingen op maat te maken met de nieuwste versie van FileMaker, alsook oefeningen en activiteitsbestanden die beschikbaar zijn als download.

FileMaker Training Series: Basics voor FileMaker 14 (FTS: Basics) is gericht op de functies en voordelen van het FileMaker-platform en besteedt bijzondere aandacht aan de nieuwste versie, FileMaker 14. Studenten leren hoe ze een FileMaker-voorbeeldoplossing van begin tot einde maken. FTS: Basics is gratis verkrijgbaar op de website van FileMaker (PDF-structuur) en in de iBooks Store. Het materiaal is nu beschikbaar in het Engels en zal op 30 juni 2015 beschikbaar zijn in de volgende talen: Frans, Duits, Japans, Spaans, Italiaans, Zweeds, Chinees, Braziliaans Portugees en Nederlands.

De lessen zijn:
1. Overzicht van FileMaker-platform
2. Startklare oplossingen gebruiken
3. Gegevens bekijken en ermee werken
4. Records zoeken en sorteren
5. Ontwerp waarin de gebruiker centraal staat
6. Gegevens importeren
7. Velden en tabellen maken
8. Relaties
9. Lay-outs
10. Gereedschappen voor het ontwerpen van lay-outs
11. Speciale lay-outobjecten
12. Veldobjecten opmaken
13. Aanbevolen procedures voor gebruikersinterface
14. Berekeningen
15. Scripts maken
16. Rapportage
17. Integratie
18. Beveiliging
19. Implementatie

FileMaker Training Series: Advanced (FTS:Advanced) biedt een reeks van negen studiemodules met activiteiten, oefeningen en demovideo's waarin een uitgebreid aantal onderwerpen aan bod komen. Deze helpen klanten de grondslagen van de ontwikkeling van FileMaker-oplossingen beheersen.

FTS: Advanced is ontwikkeld voor gevorderde tot ervaren ontwikkelaars maar iedereen die oplossingen met het FileMaker-platform maakt, kan zijn kennis verruimen met dit beproefde materiaal. Deze reeks is ook een essentieel hulpmiddel om een gecertificeerde FileMaker-ontwikkelaar.

FTS: Advanced zal voor FileMaker Developer Subscribers (FDS) beschikbaar zijn als onderdeel van hun abonnement (€ 79 abonnementskosten). Het zal ook tegen de prijs van € 20 worden aangeboden in de FileMaker Store (PDF-structuur) en de iBooks Store , samen met activiteitsbestanden en video's die beschikbaar zijn als download. De Franse, Duitse en Japanse versies zullen op 28 juli 2015 beschikbaar zijn.

De modules zijn:
Module 1: Inleiding
Module 2: Gegevens
Module 3: Interface
Module 4: Logica van oplossingen: berekeningen
Module 5: Logica van oplossingen: scripts maken
Module 6: Rapportage
Module 7: Beveiliging
Module 8: Implementatie
Module 9: Integratie

Extra bronnen
Lees waarom het FileMaker-platform de snelste en rendabele manier is om fascinerende bedrijfsoplossingen op maat te maken voor iPad, iPhone, Windows, Mac en het internet.

• Word lid van de gratis FileMaker Community, een wereldwijde service voor ontwikkelaars en gebruikers met meer dan 50.000 leden. Hier bespreekt u onderwerpen en vindt u gereedschappen en andere bronnen voor FileMaker 14.
• Bekijk video's en verhalen over oplossingen om te leren hoe de FileMaker-software in diverse sectoren en organisaties wordt gebruikt.