FileMaker helpt business teams bij het maken van apps op maat

Gratis uitgebreide handleiding vereenvoudigt ontwikkeling customs apps

Utrecht, 1 maart 2016 – De tweede handleiding uit een driedelige reeks voor het ontwikkelen van apps op maat op het FileMaker Platform is vandaag verschenen. Het gratis educatieve e-book zorgt ervoor dat ieder ontwikkelteam snel en eenvoudig aan de slag kan met het bouwen van apps op maat. Deze custom apps bieden teams binnen een organisatie de mogelijkheid om efficiënter samen te werken en zijn specifiek afgestemd op de wensen en behoeften van het bedrijf.

In slechts drie stappen kan een organisatie een app op maat bouwen voor business teams. Allereerst moeten de benodigde gegevens worden georganiseerd, vervolgens de gebruikersinterface en workflow worden ontworpen om tot slot de beveiliging te configureren. In het eerste e-book uit de serie stond het planningsproces voor een custom app centraal. Uitgangspunt van dat proces vormt een ontwikkelplan waarin doelstellingen worden bepaald, gebruikersscenario’s worden geïdentificeerd, vereisten worden gedefinieerd en waarin integratie, beveiliging en implementatie worden besproken. In de vandaag verschenen handleiding staat het ontwikkelproces centraal.

Potentiële kostenbesparingen zijn enorm

Ive Defaix is countrymanager voor de regio Benelux bij FileMaker, Inc. en zegt: “Apps op maat zijn snel en eenvoudig te bouwen en te implementeren. De potentiële kostenbesparingen zijn enorm. Met apps op maat verminderen gebruikers het aantal handmatige processen, voorkomen fouten bij gegevensinvoer en reduceren het aantal inefficiënte taken. We hebben deze reeks handleidingen ontwikkeld om het proces van het ontwikkelen van een custom app helder in beeld te brengen en bedrijven te begeleiden bij het plannen, maken en implementeren van apps op maat.”

Klik hier om het tweede e-book te downloaden.

Over FileMaker

FileMaker Inc., dochteronderneming van Apple, voorziet in gebruikersvriendelijke en krachtige software waarmee op een gemakkelijke manier apps op maat kunnen worden ontwikkeld. Deze werken naadloos samen met de iPad, iPhone, Windows, Mac en het web. Veel teams in bedrijven vertrouwen op het FileMaker-platform om hun operationele processen te stroomlijnen en daarmee hun productiviteit te vergroten. Voor meer informatie: www.filemaker.com/nl.

Noot voor redacties:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onderstaande contactpersonen.

FileMaker

Andrea Schätzl-Naeve, EMEA PR Manager