FileMaker voltooit serie gratis handleidingen voor apps op maat

Derde en laatste handleiding in serie helpt teams apps op maat in te zetten

Utrecht, 12 april 2016FileMaker voltooit met het uitbrengen van de derde en laatste handleiding zijn serie gratis instructies voor business teams die aan de slag willen met apps op maat. Het derde deel bevat handreikingen hoe teams de gebouwde custom apps kunnen uitrollen in de organisatie. Apps op maat maken het mogelijk om gebruikers eenvoudig te laten samenwerken en zo een hogere productiviteit te bereiken.

De gratis instructiereeks van FileMaker beschrijft een stapsgewijs proces waarbij de gebruiker centraal staat. De eerste handleiding verscheen twee maanden geleden en bood ontwikkelteams een richtlijn voor het planningsproces tijdens het maken van een custom app met behulp van het FileMaker-platform. Centraal stond het ontwikkelplan waarin doelstellingen worden bepaald, gebruikersscenario’s worden geïdentificeerd, vereisten worden gedefinieerd en waarin integratie, beveiliging en implementatie worden besproken.

Tips en adviezen voor apps op maat

De tweede instructie verscheen vorige maand en richtte zich op de bouw van de custom app. Uitgangpunt van deze handleiding waren onder meer de benodigde gegevens die moeten worden verzameld en georganiseerd, hoe de gebruikersinterface en workflow moeten ontworpen om tot slot de beveiliging te configureren. In de laatste set instructies geeft FileMaker tips en adviezen over het inzetten van de gebouwde app op maat in de organisatie. Daarbij komen externe hosting, databronnen, authenticatie en back-up aan bod.

Potentiële kostenbesparing is enorm

Organisaties van alle groottes en uit diverse sectoren hebben baat bij apps op maat die worden gebouwd op het FileMaker-platform”, stelt Ive Defaix, bij FileMaker countrymanager voor de regio Benelux. “Custom apps zijn snel en eenvoudig te plannen, ontwikkelen en in te zetten. Bovendien is de potentiële kostenbesparing enorm. Deze driedelige instructieset haalt het giswerk uit het proces en stelt onze klanten in staat om een app op maat te leveren die snel en eenvoudig relevante informatie beschikbaar maakt voor hun medewerkers.”

Voor FileMaker EMEA

Andrea Schätzl-Naeve, EMEA PR Manager