Zo bouw je eenvoudig apps op maat

FileMaker biedt gratis handleiding voor succesvolle ontwikkeling van custom apps

Hoofddorp – 9 februari 2016 – FileMaker biedt vanaf vandaag de eerste handleiding in een driedelige reeks gratis instructies voor het succesvol bouwen van een app op maat. De handleiding biedt ontwikkelteams een richtlijn tijdens het maken van een custom app met behulp van het FileMaker-platform.

Steeds meer bedrijven, zowel groot als klein, gebruiken op maat gemaakte apps om de productie te stimuleren, de efficiëntie te verhogen en het werk te stroomlijnen. Apps op maat kunnen door vrijwel iedere organisatie worden ontwikkeld, maar worden veelal gebouwd door kleine teams die uit maximaal 20 tot 25 mensen bestaan. In de nieuwe, gratis instructiereeks van FileMaker wordt een stapsgewijs proces beschreven waarbij de gebruiker centraal staat. Uitgangspunt van het proces vormt een ontwikkelplan waarin doelstellingen worden bepaald, gebruikersscenario’s worden geïdentificeerd, vereisten worden gedefinieerd en waarin integratie, beveiliging en implementatie worden besproken.

Ondersteuning van ontwikkelteams

“Apps op maat bieden werknemers op hun iPhone en iPad een nieuwe dimensie. Ze kunnen zo worden gebouwd dat ze voldoen aan de specifieke wensen en eisen van uw organisatie”, stelt Ive Defaix, bij FileMaker countrymanager voor de regio Benelux. “De aanbevolen procedures in deze handleidingen helpen teams bij het plannen, bouwen en implementeren van apps op maat.”

Klik hier voor het eerste e-book ‘Plannen: voor geslaagde apps op maat’.

Over FileMaker

FileMaker Inc., dochteronderneming van Apple, voorziet in gebruikersvriendelijke en krachtige software waarmee op een gemakkelijke manier apps op maat kunnen worden ontwikkeld. Deze werken naadloos samen met de iPad, iPhone, Windows, Mac en het web. Veel teams in bedrijven vertrouwen op het FileMaker-platform om hun operationele processen te stroomlijnen en daarmee hun productiviteit te vergroten. Voor meer informatie: www.filemaker.com/nl.