FileMaker brengt verbeterd uniform platform uit voor het maken van apps op maat

Nog meer functies waarmee business teams snel apps op maat kunnen ontwikkelen en opleveren

SANTA CLARA, Californië. – 9 mei 2017 – FileMaker, Inc. heeft vandaag de release van het FileMaker 16 Platform aangekondigd, de nieuwste versie van het zeer succesvolle platform voor apps op maat.

Het FileMaker Platform biedt alles wat business teams nodig hebben om apps op maat te maken, te delen en te gebruiken. Dit vereenvoudigt en versnelt het ontwerpproces en de oplevering van op maat gemaakte apps voor mobiele, cloud- en lokale toepassingen.

Het FileMaker 16 Platform beschikt over krachtige, geavanceerde nieuwe functies waarmee bedrijfsproblemen snel en eenvoudig worden opgelost. Dankzij deze verbeteringen kunnen gebruikers geweldige apps maken die werken op een iPad, iPhone, Windows, Mac en het web.

Lees meer over het FileMaker 16 Platform: www.filemaker.com/r/16/nl/

Download een gratis proefversie: www.filemaker.com/r/16trial/nl/

Enkele updates:

• Mobiliteit: de nieuwe animaties en overgangen met scripts geven gebruikers visuele aanwijzingen terwijl ze door hun op maat gemaakte apps navigeren in de FileMaker Go-app. Door de verbeterde vastlegging van handtekeningen met de FileMaker Go-app kunnen gebruikers documenten op een iPad en iPhone net zo gemakkelijk ondertekenen als op papier.
  • Integratie: wissel eenvoudig gegevens uit met andere webservices en apps met behulp van verbeterde cURL-opties en vooraf gedefinieerde JSON-functies in FileMaker Pro.
  • Ontwikkeling: het nieuwe venster Lay-outobjecten bevat een hiërarchische lijst met alle objecten in een lay-out. Hierdoor kan een object gemakkelijk worden gewijzigd zonder de groepering van de objecten op te heffen.
  • Schaalbaarheid: apps op maat die via FileMaker WebDirect worden geopend, kunnen nu door maximaal 500 gebruikers tegelijkertijd worden gebruikt. Hierdoor kan een heel team probleemloos gegevens uitwisselen.
  • Beveiliging: vereenvoudigd beheer van aanmeldgegevens met OAuth 2.0 via externe verificatieproviders zorgt voor een betere beveiliging van apps op maat. Bestaande Amazon-, Google- en Microsoft Azure-accountgegevens kunnen nu worden gebruikt om u aan te melden bij op maat gemaakte FileMaker-apps.

Ann Monroe, Vice President van wereldwijde marketing bij FileMaker, Inc.: “Moderne leiders geven hun teams de tools die ze nodig hebben om zich snel aan te passen wanneer hun behoeften veranderen. Het FileMaker 16 Platform bouwt verder op ons bewezen succes en geeft klanten de nieuwste technologische functies waarmee ze geweldige apps kunnen maken die op een iPad, iPhone, Windows-computer, Mac en het web werken.”

Don Kenchel, oprichter van LeftHand Thinking: “Doordat wij onze gegevens via FileMaker 16 kunnen integreren met Tableau, kunnen wij als bedrijf verder groeien en apps ontwikkelen voor de medische en vastgoedsector. Met FileMaker kunnen wij eenvoudig en snel apps op maat maken die aansluiten op de unieke behoeften van de klant en minimaal onderhoud vereisen. Sterker nog, wij hebben sommige dure externe leveranciers niet meer nodig en kunnen met FileMaker zelfs beter aan de behoeften van onze klanten voldoen. Dankzij apps die specifiek voor iPads zijn gemaakt, zijn mijn klanten veel efficiënter omdat ze meer werk ter plaatse kunnen doen.”

Claus Lavendt, oprichter van Datamanix: “De monitoring van locaties is één van mijn favoriete functies omdat wij nu smart apps kunnen leveren die reageren naargelang de omgeving. Nu is het mogelijk om een actie uit te voeren wanneer een mobiel apparaat, zoals een iPad, een vooraf gedefinieerde iBeacon in de buurt detecteert. Of krijg automatisch informatie op basis van een locatie bij het binnengaan van een vooraf gedefinieerde geofence. Deze functie zal de gebruiker helpen om zich nog meer op zijn taken te concentreren.”

Ondersteunende bronnen: