Nieuwe functies in FileMaker Cloud dankzij opname in het FileMaker 16 Platform

De nieuwe release van FileMaker Cloud introduceert REST-API's voor het beheer van apps op maat en koppeling aan andere populaire apps en services

SANTA CLARA, Californië. – 26 oktober 2017 – Vandaag heeft FileMaker, Inc. de nieuwste versie geïntroduceerd van FileMaker Cloud, het innovatieve platform voor het beheren en uitvoeren van apps op maat. Met deze release wordt FileMaker Cloud toegevoegd aan het FileMaker 16 Platform. FileMaker Cloud is beschikbaar in de VS, Canada, Europa, Japan en Australië.

Lees meer over FileMaker Cloud

Voor organisaties die mobiele apps op maat willen ontwikkelen en beheren, biedt FileMaker Cloud talloze voordelen, zoals snelle implementatie, lage kosten en directe schaalbaarheid. Bovendien is het benodigde beheer tot een minimum beperkt. Met deze release onderstreept FileMaker, Inc. zijn missie om kleine en grote organisaties in staat te stellen hun bedrijfsprocessen te optimaliseren met behulp van apps op maat. FileMaker Cloud wordt aangeboden via Amazon Web Services Cloud

De nieuwe release biedt de volgende functies op het gebied van integratie, beveiliging en ontwikkeling:

• FileMaker Data API (evaluatieversie): Via de op REST gebaseerde FileMaker Data API in FileMaker Cloud kunt u tijdens de evaluatieperiode FileMaker-gegevens gebruiken in andere populaire apps en services.
    • Tableau Web Data Connector voor FileMaker: Visualiseer uw FileMaker-gegevens beter met Tableau Web Data Connector voor FileMaker. De connector maakt via de evaluatieversie van de FileMaker Data API integratie met Tableau Desktop mogelijk.
  • FileMaker Admin API (evaluatieversie): Gebruik de evaluatieversie van de op REST gebaseerde FileMaker Admin API in FileMaker Cloud om uw apps op maat te beheren. U kunt onder meer berichten en planningen voor scripts maken, en apps openen en sluiten.
  • OAuth 2.0-ondersteuning voor accounts: Vereenvoudig het beheer van aanmeldgegevens met OAuth 2.0 door externe verificatieproviders te gebruiken. Zo kunnen gebruikers van FileMaker-apps op maat zich aanmelden via hun bestaande Amazon-, Google- of Microsoft Azure-account.
  • PDF-ondersteuning: Genereer PDF-bestanden van lay-outs en gegevens vanuit FileMaker WebDirect. Op deze manier kunt u facturen, etiketten, badges en meer opslaan en afdrukken net zoals u dat in FileMaker Pro doet.

Ann Monroe, Vice President Worldwide Marketing and Customer Success bij FileMaker, Inc.: “Met de nieuwe versie van FileMaker Cloud hebben klanten voortaan rechtstreeks in de cloud de beschikking over alle voordelen die het FileMaker 16 Platform biedt. Zo profiteren ze van de meest recente verbeteringen ten aanzien van prestaties, beveiliging en compatibiliteit met besturingssystemen, terwijl tegelijkertijd het vereiste beheer en de kosten worden geminimaliseerd.”