Vårt uppdrag är att ge problemlösarna rätt förutsättningar.

Vi arbetar för problemlösarna, frågeställarna, lösningssökarna – de som föreställer sig, formger och skapar.

Se video

Vi är framtidsfokuserade.

Claris växte fram från en vision om att göra kraftfull teknik tillgänglig för alla. Att följa våra grundvärderingar har hjälpt oss att blomstra under dryga 35 år i branschen och samtidigt fullfölja vår mission att främja kreativ potential.

Claris är ledaren inom Workplace Innovation.

Träffa vår ledning.

Brad Freitag

Som vd för Claris leder Brad Freitag all verksamhet i företaget.

Han började på Claris 2013 som vice vd för global försäljning. Innan dess hade han seniora chefsbefattningar inom sälj på Roambi, Host Analytics, Inc., Hyperion Solutions (nu del av Oracle) och IBM.

Brad har en kandidatexamen i filosofi från University of Colorado i Boulder.

Ryan McCann

Vice vd, försäljning

Ryan McCann leder försäljningen globalt.

Han började på Claris 2013 som senior direktör för försäljning i Nord- och Sydamerika. Innan dess hade han befattningar inom strategi och ledarskap på Roambi, Oracle, Host Analytics, Infor och Cognos (nu en del av IBM.)

Ryan har en kandidatexamen i företagsekonomi från California Lutheran University.

Ann Devens

Vice vd för marknadsföring

Ann Devens leder det globala marknadsföringsteamet på Claris.

Ann började på Claris 2022. Under hela sin teknikkarriär har hon kombinerat marknadförings- och produktexpertis med analytiska och kreativa färdigheter för att skapa tillväxtstrategier i världsklass.

Ann tog sin kandidatexamen inom engelska och statsvetenskap med hedersutmärkelse och högsta betyg vid Stanford University i Kalifornien.

Peter Nelson

Vice vd, teknik

Peter Nelson leder Claris utvecklingsteam så att företaget når sin mission att ge problemlösare jorden runt rätt förutsättningar.

Han började på Claris 2020 och har lett produkt- och utvecklingsteam i mer än 20 år på företag som EVA Automation, Inc., Bowers and Wilkins och Caavo.

Peter har en kandidatexamen i ingenjörsvetenskap, från Harvey Mudd College i Claremont, Kalifornien.

Lucy Chen

Vice vd, FileMaker-plattformens teknik

Lucy Chen leder utvecklingen av FileMaker Pro-, FileMaker Server- och FileMaker Cloud-tekniken, kvalitetsäkring och lokaliseringsteam runt om i världen. Chen leder FoU-team i Kina. Chen började på företaget 1995.

Lucy har en masterexamen i informationsvetenskap och en magisterexamen från Seattle Pacific University.

Tsering Alleyne

Direktör, intäktsmarknadsföring

Tsering leder globala initiativ med fokus på att optimera marknadsförings- och säljkanaler för att driva tillväxt av intäkter, bland annat genom behovsgenerering, integrerade digitala strategier och betalmedier. Med en agil, testbaserad arbetsmetod optimerar hans team leadflöden och säljkonverteringar under kundresan.

Innan Tsering började på Claris var han senior chef för resultatbaserad marknadsföring på Cro Metrics, där han byggde upp praxis för betalmedier och slöt nya kundavtal som gav tillväxt i verksamheten. Han har också haft ledande roller på Global Citizen Year och Sustainable Brands.

Tsering har en kandidatexamen i miljövetenskap från University of California i Berkeley.

Andrew LeCates

Direktör, produktmarknadsföring och evangelism

Andrew LeCates leder teamen för produktmarknadsföring och utvecklarrelationer.

Han började jobba på Claris 1990 och har haft olika roller inom företaget, från systemtekniker och utvecklare till ledarskapsroller inom försäljning och marknadsföring.

Andrew skapade sina första Claris FileMaker-appar som student på Penn State University och har varit en stolt medlem av utvecklarcommunityn sedan dess.

Giuliano Iacobelli

Direktör, produkthantering

Guiliano Iacobelli leder Claris produktteam.

Han gick från programvarutekniker till entreprenör och började på Claris 2019 då hans förra företag, Stamplay, förvärvades.

Guilinano har en masterexamen i programvaruteknik från Università Roma Tre i Rom, Italien.

Sophia Yungen

Chefsjurist och sekreterare

Sophia Yungen övervakar juridiska frågor över hela världen för Claris och dess dotterbolag, inklusive programvarulicensiering och distributionsavtal, processer och immateriella rättigheter. Hon är en del av ledningsteamet och ger råd i alla juridiska frågor.

Sophia har en doktorsexamen i juridik från Santa Clara University School of Law och en kandidatexamen i sociologi från University of California, Berkeley.

Atul Gupta

Ekonomichef

Atul Gupta övervakar alla delar av Claris ekonomi och finansverksamhet.

Innan han började jobba på Claris var han en del av Apples ekonomiteam för produktmarknadsföring och hade även en högre ledarskapsroll inom ekonomi på Thomson Reuters.

Atul har en MBA från New York University, Stern School of Business samt en kandidatexamen i elektroteknik från The City College of New York.

Jobba med oss

Vill du vara med i ett vinnande lag på en inspirerad mission att ta digital omvandling till arbetsplatsen? Då har du kommit rätt.

Sök efter jobb hos Claris (öppnas i ett nytt fönster på apple.com)

Claris kontor

Nordamerika

One Apple Park Way