Brad Freitag har utnämnts till Vice President, Worldwide Sales för FileMaker

SANTA CLARA, Kalifornien. – 19 april 2016 – FileMaker har idag utsett Brad Freitag till Vice president för Worldwide Sales. Han har tidigare arbetat som Vice president för företagets försäljning i Amerika.

I sin nya position kommer Freitag att leda FileMakers säljorganisation i Europa, Mellanöstern och Afrika (EMEA) samt företagets säljorganisationer i Amerika, Asien-Stillahavsområdet och Kina. Han kommer även att ansvara för FileMaker Business Alliance, partners och återförsäljare i dessa regioner.

"Brad har under de senaste tre åren gjort ett fantastiskt jobb och lyft våra säljgrupper i Amerika, Asien-Stillahavsområdet och Kina till en hög nivå vad gäller resultat och prestationer”, säger Dominique Goupil, president, FileMaker. "Vi ser fram emot hans ledarskap inom försäljning så att vi kan fortsätta att bygga vidare på våra framgångar som ledande i fråga om företagsanpassade appar för Mac, Windows, iPad, iPhone och webben. Under hans ledning har vi nått nya nivåer av popularitet bland iOS-användarna. Vi nådde nyligen den stora milstolpen med över två miljoner nedladdningar av FileMaker Go i iTunes App Store."

Innan han började på FileMaker var Freitag Vice President för försäljning på Roambi. Där öppnade han upp en mängd nya marknader inom såväl EMEA som Asien-Stillahavsområdet och Amerika. Han har även haft höga säljbefattningar på Host Analytics, Inc., Hyperion Solutions (nu del av Oracle) och IBM.