FileMakers kostnadsfria guider gör det möjligt för team att planera, skapa och driftsätta företagsanpassade appar

Den tredje guiden i serien hjälper team att driftsätta mobila appar för att förbättra verksamheten

SANTA CLARA, Kalifornien. – 12 april 2016 – Idag lanserade FileMaker, Inc. "Driftsätta", den sista i en serie om tre kostnadsfria e-böcker. De vägleder organisationer genom processen att driftsätta en företagsanpassad app med hjälp av FileMaker-plattformen. Företagsanpassade appar för samman teammedlemmarna med varandra och med verksamheten. De möjliggör samarbete och produktivitet när som helst, var som helst.

Med den här sista delen i serien erbjuder FileMaker en omfattande stegvis process för att planera, skapa och driftsätta företagsanpassade appar.

Klicka här för att hämta alla tre guider, inklusive den senaste, "Driftsätta".

Stegen till att driftsätta en företagsanpassad app är bland annat:

• Överväg tredje part som värd: Ett alternativ är att lägga ut driftsättningen till en tredje partsleverantör.
  • Identifiera datakällor: Avgör om den företagsanpassade appen kräver dataintegrering i realtid med externa datakällor.
  • Bestäm autentiseringsmetod: Bestäm om du kommer att använda lokala konton eller ett externt autentiseringssystem för användaråtkomst.
  • Säkerhetskopiering: Du kan schemalägga säkerhetskopiering vid specifika tider och välja progressiv säkerhetskopiering.
  • Diskutera med systemadministratören: Guiden innehåller en checklista med ämnen som är viktiga för systemadministratörer, om du kommer arbeta med en sådan.

Ann Monroe, vice president, marketing, FileMaker, Inc., säger: "Organisationer av alla olika storlekar och från många branscher drar nytta av företagsanpassade appar som byggts med FileMaker. Det är snabbt och enkelt att bygga och driftsätta företagsanpassade appar och de potentiella kostnadsbesparingarna är enorma. Tillsammans tar guiderna Planera, Skapa och Driftsätta bort gissningsarbetet från processen och gör att våra kunder kan ta fram företagsanpassade appar som kan centralisera information efter vad som passar företaget."

Presskontakter:

Magnus Schmiedtke