FileMaker Cloud anpassas till FileMaker 16-plattformen med nya funktioner

Nya Cloud-versionen innehåller REST-API:er för att administrera anpassade appar och ansluta till andra populära appar och tjänster

SANTA CLARA, Kalifornien. – 26 okt. 2017 – Idag meddelade FileMaker, Inc. att den senaste versionen av FileMaker Cloud finns tillgänglig. Det är en molnplattform för att hantera och köra anpassade appar. Med den här versionen anpassas FileMaker Cloud till FileMaker 16-plattformen och finns tillgänglig i USA, Kanada, Europa, Japan och Australien.

Ta reda på mer om FileMaker Cloud

För organisationer som vill utveckla och hantera anpassade mobilappar erbjuder FileMaker Cloud snabb driftsättning, låga kapitalkostnader och omedelbar skalbarhet – allt med minimalt administrativt arbete. Erbjudandet bygger på FileMaker, Inc:s engagemang att låta organisationer av alla storlekar optimera sina affärsprocesser med hjälp av anpassade appar. FileMaker Cloud körs på Amazon Web Services Cloud.

Den nya versionen erbjuder följande funktioner för integration, säkerhet och utveckling:

• Provversion av FileMaker Data API: Med det REST-baserade FileMaker Data API:et kan du, under utvärderingsperioden, använda FileMaker-data i andra populära appar och tjänster i FileMaker Cloud.
    • Tableau Web Data Connector för FileMaker: Få en bättre visualisering av FileMaker-data med Tableau Web Data Connector för FileMaker. Denna koppling använder provversionen av FileMaker Data API för integrering med Tableau Desktop.
  • Provversion av FileMaker Data API: Hjälp till att hantera och administrera anpassade appar med en provversion av det REST-baserade FileMaker Admin API i FileMaker Cloud. Skapa meddelanden och scriptscheman, öppna och stäng appar med mera.
  • OAuth 2.0-stöd för konton: Förenkla kontohanteringen genom att använda externa autentiseringsleverantörer med OAuth 2.0. Använd inloggningsuppgifterna till dina befintliga Amazon-, Google- eller Microsoft Azure-konton för att logga in på dina FileMaker-baserade anpassade appar.
  • PDF-stöd: Generera PDF-filer för layouter och data från FileMaker WebDirect. Spara och skriv ut PDF-filer av fakturor, etiketter, märken med mera, precis som med FileMaker Pro.

Ann Monroe, vice chef för global marknadsföring och kundframgång, FileMaker, Inc., säger: ”Med vårt uppgraderade FileMaker Cloud har kunderna nu fördelarna med FileMaker 16-plattformen i en molntjänst. De kan utnyttja den senaste säkerheten, prestandan och OS-kompatibiliteten med minimalt administrativt arbete och lägre kapitalkostnader.”