FileMaker meddelar att FileMaker Cloud finns tillgängligt i Japan och Australien

Kunder kan nu använda FileMaker-plattformen för anpassade appar utan att driftsätta och underhålla en server

SANTA CLARA, Kalifornien. ‐ 10 juli 2017 ‐ Idag meddelade FileMaker, Inc. att FileMaker Cloud nu finns tillgängligt i Japan och Australien. FileMaker Cloud erbjuder enkelheten, prestandan och tillförlitligheten i FileMaker-plattformen utan att användaren behöver lägga tid och resurser på att driftsätta och underhålla en server.

Ta reda på mer om FileMaker Cloud.

Den utökade internationella tillgängligheten för FileMaker Cloud kommer med stöd för ytterligare tre regionala AWS-datacenter (Amazon Web Services) i Tokyo, Sydney och Kanada. Tjänsten innebär att företag av alla olika storlekar runtom i världen kan förbättra sina verksamheter och ta fram effektiva budgetar genom att hantera anpassade appar i molnet.

FileMaker Cloud-kunder får flera olika fördelar, bland annat:

• Låga initialkostnader: Inga utgifter för maskinvara, AWS-servrar som stöds finns i Australien, Kanada, Irland, Tyskland, Japan och USA.
  • Snabb driftsättning: Eftersom du inte behöver konfigurera maskinvara och installera programvara kan FileMaker Cloud vara igång inom 20 minuter eller mindre.
  • Omedelbar skalbarhet: Tjänsten kan enkelt skalas upp eller ner för att uppfylla en kunds omedelbara eller säsongsbetonade behov, utan att behöva köpa mer maskinvara eller underhålla oanvänd utrustning.
  • Minimala administrativa kostnader: Den rena, användarvänliga designen i Admin Console gör det enkelt att navigera och automatiskt underhåll och automatisk säkerhetskopiering minskar IT-bördan.
  • Nätverkssäkerhet: Tjänsten har stöd för kryptering på SSL/TLS-nivå enligt branschstandard och kommer med ett konfigurerat och installerat SSL-certifikat på prov i 90 dagar. Dessa SSL-certifieringar kan nu förnyas genom FileMaker Store för ett, två eller tre år med samma värdnamn och domän.

Bill Epling, administrativ chef och vd, FileMaker Japan, säger: ”FileMaker Cloud gör att företag slipper bördan och kostnaderna för att köpa och underhålla egna servrar. Med datacenter i Japan och Australien kan nu fler kunder dra nytta av dessa fördelar.”