FileMaker släpper sin förbättrade plattform för att skapa anpassade appar

Nya funktioner hjälper företag att snabbt designa och leverera anpassade appar

SANTA CLARA, Kalifornien. – 9 maj 2017 – Idag annonserade FileMaker, Inc. lanseringen av FileMaker 16-plattformen, den senaste versionen av företagets framgångsrika plattform för anpassade appar.

FileMaker-plattformen innehåller allt som behövs för att skapa, dela och köra anpassade appar för företag. Den gör att det går enklare och snabbare att designa och leverera anpassade appar för distribution mobilt, i molnet och lokalt.

FileMaker 16-plattformen innehåller nya kraftfulla och sofistikerade funktioner som hjälper organisationer att lösa problem snabbt och enkelt. Dessa förbättringar innebär att användarna kan skapa bra appar som fungerar på iPad, iPhone, Windows, Mac och webben.

Läs mer om FileMaker 16-plattformen: www.filemaker.com/r/16/se/

Hämta en kostnadsfri provversion: www.filemaker.com/r/16trial/se/

Uppdateringarna är bland annat:

• Mobilitet: Animationer och övergångar med script har lagts till för att visuellt vägleda användarna när de navigerar i sina anpassade appar i FileMaker Go-appen. Med förbättrad signaturinhämtning för FileMaker Go-appen kan användarna signera dokument på iPad och iPhone precis som i ett pappersformulär.
  • Integration: Det är enkelt att utbyta data med andra webbtjänster och -program med hjälp av de förbättrade cURL-alternativen och fördefinierade JSON-funktionerna i FileMaker Pro.
  • Utveckling: Det nya fönstret Layoutobjekt ger en hierarkisk lista över alla objekt i layouten. Det innebär att det är lätt att göra ändringar i ett objekt utan att behöva dela upp hela uppsättningen av objekt.
  • Skalbarhet: Anpassade appar som nås via FileMaker WebDirect kan nu användas av upp till 500 användare samtidigt, vilket gör det lättare att dela data med ett helt företag.
  • Säkerhet: Förbättrad säkerhet för anpassade appar tack vare förenklad autentiseringshantering med OAuth 2.0 och tredjepartsleverantörer för autentisering. Det går nu att använda befintliga identifieringsuppgifter för Amazon, Google eller Microsoft Azure för att logga in i FileMaker-baserade appar.

Ann Monroe, vice president över global marknadsföring, FileMaker, Inc., säger: ”Dagens ledare ger sina team de verktyg de behöver för att snabbt anpassa sig allteftersom deras behov förändras. FileMaker 16-plattformen bygger vidare på våra framgångar och ger kunderna de senaste funktionerna så att de kan skapa bra appar som fungerar på iPad, iPhone, Windows, Mac och webben.”

Don Kenchel, grundare, Lefthand Thinking, säger: ”Möjligheten att integrera med Tableau genom FileMaker 16 har verkligen öppnat dörrar för oss så att vi har kunnat utöka programutvecklingen inom läkemedels- och fastighetsbranscherna. FileMaker ger oss ett sätt att enkelt och snabbt sätta ihop anpassade appar som passar våra kunders unika behov utan att de kräver mycket underhåll. Vi har faktiskt kunnat eliminera några mycket kostsamma externa leverantörer och kan i stället använda FileMaker för att uppfylla flera av deras behov. Tack vare appar som skapas specifikt för iPad-enheter har mina kunder upplevt ökad effektivitet genom att de kan göra mer arbete från fältet.”

Claus Lavendt, grundare, Datamanix: ”Platsövervakning är en av mina favoritfunktioner eftersom vi nu kan erbjuda smarta appar som reagerar på omgivningarna. Nu kan du vidta åtgärder när en mobil enhet, till exempel en iPad, känner av en fördefinierad iBeacon i närheten. Eller automatiskt hämta platsbaserad information när du anger ett fördefinierat geostaket. Den här funktionen hjälper användaren att fokusera ännu mer på sina uppgifter.”

Stödresurser: