FileMaker, Inc. brengt bijgewerkt platform uit voor snelle ontwikkeling van apps op maat

Nieuwste release biedt productiviteitsverhogende functies voor ontwikkeling, mobiliteit, beheer en integratie

SANTA CLARA, Californië – 15 mei 2018 - FileMaker, Inc. heeft vandaag de release van het FileMaker 17 Platform aangekondigd, de nieuwste versie van het zeer succesvolle platform voor apps op maat. De release biedt startklare apps en master-detail-lay-outs om de ontwikkeling van apps nog eenvoudiger te maken. De FileMaker Server Admin Console is volledig opnieuw ontworpen en de nieuwe FileMaker Admin API helpt u om het beheer van apps op maat te stroomlijnen.

Allerlei typen bedrijven, van start-ups tot Fortune 500-ondernemingen, maken gebruik van het FileMaker Platform om snel en eenvoudig apps op maat te maken. Hiermee kunnen ze hun eigen specifieke uitdagingen moeiteloos het hoofd bieden en zo hun bedrijfsdoelstellingen realiseren. In het FileMaker 17 Platform ligt de nadruk sterk op innovatieve updates voor mobiliteit en ontwikkeling, zodat het nog gemakkelijker wordt om veelzijdige apps op maat te ontwikkelen. Apps kunnen lokaal of in de cloud worden geïmplementeerd.

Lees meer over het FileMaker 17 Platform: www.filemaker.com/nl/platform

Download een gratis proefversie: www.filemaker.com/c/trial-nl

Enkele van de updates zijn:

Ontwikkeling:
  • Startklare apps : u kunt sneller aan de slag als u een van de zes nieuwe startklare apps kiest. Voeg meer functies toe aan de app door de app te koppelen aan een invoegtabel.
  • Master-detail-lay-outs: benut de nieuwe verbeteringen aan de portal door algemene ontwerppatronen, zoals master-detail-lay-outs, te maken.
  • Opnieuw ontworpen lay-outmodus: maak eenvoudiger apps op maat met lay-outtools die direct beschikbaar zijn in handige deelvensters binnen het documentvenster.
    Mobiliteit:
  • Sensorondersteuning: met een nieuwe berekeningsfunctie kunnen mobiele apps gegevens vastleggen die afkomstig zijn van iOS-sensoren in een iPad of iPhone.
  • Lokale melding configureren: hiermee geeft u een lokale melding weer op een iPad of iPhone als FileMaker Go niet of op de achtergrond wordt uitgevoerd.
  • Slepen en neerzetten: werk sneller door tekst, foto's en bestanden van de ene naar de andere app te slepen op iPads waarop iOS 11.2 wordt uitgevoerd.
    Beheer en integratie:
  • FileMaker Server Admin Console: geheel vernieuwd, met een lichtgewicht ontwerp en een gestroomlijnde gebruikersinterface.
  • Proefversie van FileMaker Admin API: profiteer van toegang tot de REST API om FileMaker Server te beheren. De proefversie verloopt op 27 september 2019.
  • FileMaker Data API: deze verbeterde REST API biedt ondersteuning voor FileMaker Server-scripts, de mogelijkheid om bestanden te uploaden naar containervelden en een meer gestandaardiseerde API-indeling.

Ann Monroe, Vice-President Worldwide Marketing and Customer Success bij FileMaker, Inc., vat het mooi samen: "Met het FileMaker 17 Platform kunnen gebruikers niet alleen meer doen in minder tijd, maar kunnen ze ook meer onderweg doen. Kleine en grote teams binnen bedrijven zijn op zoek naar mogelijkheden om hun productiviteit verder te verbeteren. Met deze versie bouwen we voort op de succesformule van FileMaker als uniforme tool waarmee snel en eenvoudig apps op maat kunnen worden gemaakt en geïmplementeerd."