FileMaker herboren als Claris

Acquisitie van Stamplay leidt tot nieuw cloudserviceaanbod voor community van meer dan 1 miljoen gebruikers

SANTA CLARA, Californië - [6 augustus 2019] – Tijdens de 24e editie van hun jaarlijkse DevCon kondigde FileMaker, Inc., maker van het wereldwijd toonaangevende Werkplek Innovatie Platform, aan dat het als Claris International Inc. begint aan een nieuw hoofdstuk in de geschiedenis van het bedrijf.

Daarnaast kondigde het bedrijf de acquisitie van Stamplay aan, een service waarmee bedrijven van elke grootte gegevens van externe cloudservices zoals Box, DocuSign en andere services in hun apps kunnen integreren. Claris heeft deze service volledig geïntegreerd en een nieuwe service gepresenteerd, Claris Connect. Deze service biedt klanten een intuïtieve interface, waarmee ze workflows in verschillende cloudservices kunnen automatiseren, zodat ze niet zelf aangepaste backend-integraties hoeven te ontwikkelen. Het Claris Connect-team blijft onder leiding van de voormalige CEO van Stamplay, Giuliano Iacobelli.

“Claris is afgeleid van het Latijnse ‘clarus,’ wat ‘transparant, helder en schijnend’ betekent,” aldus Brad Freitag, CEO van Claris. “Er is geen betere beschrijving van de missie van het bedrijf: om probleemoplossers slimme oplossingen te bieden die werken voor hun bedrijf. Door het bereik van ons platform uit te breiden door verder te gaan als een moderne, veelzijdige, krachtige combinatie van lokaal geïmplementeerde apps en externe services, kunnen onze klanten hun bedrijfsprocessen stroomlijnen in de diverse cloudservices die ze iedere dag gebruiken."

Mr. Freitag is in maart aangesteld als CEO van FileMaker, na zes jaar in wereldwijde sales bij het bedrijf te hebben gewerkt. Hij heeft een ambitieuze strategie opgesteld om in de komende drie jaar het klantenbestand van het bedrijf te verveelvoudigen. Door het platform uit te breiden als een moderne combinatie van apps op maat en externe cloudservices, kunnen klanten nu problemen sneller oplossen en applicaties met onbegrensde mogelijkheden bouwen.

In 1986 begon Claris als dochteronderneming van Apple. In 1998 ging het bedrijf verder onder de naam FileMaker, Inc. en begon het zich op zijn belangrijkste product te richten. Sindsdien is FileMaker, Inc. verder gegroeid naar de meer dan 50.000 klanten en meer dan 1 miljoen eindgebruikers die het nu heeft en is het meer dan 80 opeenvolgende kwartalen winstgevend geweest.

Claris Connect wordt dit najaar op uitnodiging beschikbaar gesteld en in 2020 breder geïntroduceerd. Voor meer informatie over Claris en het aanbod van Claris gaat u naar www.claris.com/nl.

Over Claris International Inc.

Claris International Inc. is een Werkplek Innovatie Platform dat een suite aan services biedt voor teams met een grootte van een paar mensen tot een paar honderd mensen, die vastzitten in vaste werkroutines, waar geen app of bedrijfssysteem hen uit kan helpen ontsnappen. Het serviceaanbod van het bedrijf biedt probleemoplossers met Claris Connect en FileMaker de middelen om een verscheidenheid aan unieke problemen snel op te lossen, zelfs als die problemen veranderen. FileMaker is beschikbaar in 11 talen en er zijn meer dan 1 miljoen gebruikers met een actief abonnement. Claris International Inc. is een dochterbedrijf van Apple.