FileMaker Go for iPad and iPhone når över 3 miljoner hämtningar från App Store

Kundunderlaget för Apples dotterbolag ökar efter introduktionen av den senaste versionen

SANTA CLARA, Kalifornien. – 18 augusti 2017 – Idag meddelade FileMaker, Inc. att FileMaker Go-appen till iPad och iPhone har passerat 3 miljoner nedladdningar från iTunes App Store. Den här milstolpen understryker FileMaker-plattformens framgångar hos både autodidakta utvecklare och proffs som skapar anpassade appar som körs på iPad, iPhone, Mac, Windows och webben.

FileMaker Go är en kostnadsfri app som kör anpassade FileMaker-baserade appar på iPad och iPhone. I och med att företag går över till att använda mobila lösningar får användarna samma kraft och kapacitet som i FileMakers anpassade appar för stationära enheter när de är på språng. De kan ansluta till sina data var de än är och kontrollera lager, skicka beställningar, skapa fakturor och utföra andra produktivitetsökande uppgifter från fältet.

Hämta FileMaker Go 16 från https://itunes.apple.com/us/app/filemaker-go-16/id1097917885.

Den här senaste milstolpen beror till stor del på lanseringen av den senaste FileMaker 16-plattformen som innehåller allt som krävs för att skapa, dela och köra anpassade appar för företag och organisationer. FileMaker 16 innehåller kraftfulla, sofistikerade nya funktioner som hjälper team att snabbt och enkelt lösa verksamhetsproblem. Några exempel är förenklad hantering av inloggningsuppgifter för bättre säkerhet, det nya fönstret Layoutobjekt som gör det lättare att göra ändringar samt skalbarhet för upp till 500 användare samtidigt.

Ann Monroe, chef inom global marknadsföring, FileMaker, Inc., säger: ”Mobilitet förändrar hur företag gör affärer. Våra kunder löser sina specifika utmaningar genom att utveckla anpassade appar och använda FileMaker-plattformen på nya kreativa sätt. Vi ser fram emot vad de kommer med härnäst och till nästkommande miljoner hämtningar.”