FileMaker, Inc. släpper uppdaterad plattform för att snabbt skapa anpassade appar

Den senaste versionen innehåller funktioner för utveckling, mobilitet, administration och integration, allt för ökad produktivitet

SANTA CLARA, Kalifornien. – 15 maj 2018 - Idag annonserade FileMaker, Inc. lanseringen av FileMaker 17-plattformen, den senaste versionen av företagets framgångsrika plattform för anpassade appar. Den här versionen innehåller start-appar och master-details layouter som gör det ännu enklare att utveckla appar. Den innehåller även en omdesignad FileMaker Server Admin Console och ett nytt FileMaker Admin API för smidigare hantering av anpassade appar.

Företag av alla typer, från startup- till Fortune 500-företag, använder FileMaker-plattformen för att snabbt och enkelt skapa anpassade appar som löser deras unika utmaningar och hjälper dem att nå sina affärsmål. FileMaker 17-plattformen fokuserar på innovativa uppdateringar för mobilitet och utveckling för att göra det ännu enklare och flexiblare att skapa anpassade appar. Appar kan driftas lokalt eller i molnet.

Läs mer om FileMaker 17-plattformen: www.filemaker.com/se/platform

Hämta en gratis provversion: www.filemaker.com/c/trial-se

Uppdateringarna är bland annat:

Utveckling:
  • Start-appar: Kom igång snabbare genom att välja en av de sex nya start-apparna. Lägg till fler funktioner i en app genom att ansluta en tilläggstabell.
  • Meter-detail layouter: utnyttja de förbättrade funktionerna i portaler för att skapa vanliga designmönster såsom master-detail layouter.
  • Omdesignat layoutläge: skapa anpassade appar enklare med layoutverktyg som är lättare att upptäcka med hjälp av praktiska fönster i dokumentfönstret.
    Mobilitet:
  • Sensorstöd: tack vare en ny kalkyleringsfunktion kan mobilappar samla in information från iOS-sensorer i din iPad eller iPhone.
  • Konfigurera lokal notis: visa en lokal notis på iPad eller iPhone när FileMaker Go inte körs eller körs i bakgrunden.
  • Dra och släpp: jobba snabbare med dra och släpp för text, foton och filer mellan appar på iPad som kör iOS 11.2
    Administration och integration:
  • FileMaker Server Admin Console: med ny design som gör den lättare med slimmat användargränssnitt.
  • FileMaker Admin API provversion: få REST API-åtkomst för att hantera och administrera FileMaker Server. Provversionen upphör att gälla 27 september 2019.
  • FileMaker Data API: detta förbättrade REST API har stöd för FileMaker Server-scripts, möjligheten att överföra filer till containerfält och ett mer standardiserat API-format.

Ann Monroe, vice chef för global marknadsföring och kundframgång, FileMaker, Inc., säger: "Med FileMaker 17-plattformen kan användarna inte bara göra mer på kortare tid, de kan även göra mer när de är på språng. Företagsteam av alla möjliga storlekar vill öka sin produktivitet och den här lanseringen bygger vidare på FileMakers tidigare erfarenhet av att erbjuda ett enhetligt verktyg för att snabbt skapa och driftsätta anpassade appar."