FileMaker, Inc. lanserar förbättrad Workplace Innovation Platform för att skapa anpassade appar

Den senaste versionen erbjuder uppdateringar inom säkerhet, användargränssnitt och script som hjälper organisationer att lösa komplexa utmaningar

SANTA CLARA, Kalifornien. — 22 maj 2019 —  I dag annonserade FileMaker, Inc. lanseringen av FileMaker 18-plattformen, den senaste versionen av företagets ledande Workplace Innovation Platform. Den nya versionen omfattar en rad förbättringar av allt från användargränssnitt till ett bredare utbud av säkerhetskontroller.

”Den senaste versionen av FileMaker-plattformen hjälper dig att lösa de största utmaningarna i ditt arbete”, sa Ann Monroe, vice vd för global marknadsföring och kundframgång hos FileMaker, Inc. ”Vi bygger vidare på vår beprövade plattform med nya förbättringar inom säkerhet, användargränssnitt och script. På så vis gör vi det möjligt för problemlösare i alla roller att förverkliga sina idéer med hjälp av FileMakers Workplace Innovation Platform och samtidigt ta del av vårt ekosystem av utvecklingspartner, mallar, utbildningserbjudanden och evenemang.”

Fler än 50 000 företag, från små och medelstora företag till globala Fortune 500-jättar, använder FileMaker-plattformen för att snabbt och smidigt skapa anpassade appar som löser deras unika utmaningar och driver tillväxt. Anpassade appar som byggs på FileMaker-plattformen kan som tidigare driftsättas på vilken enhet som helst, men den nya versionen har som syfte att göra utvecklingen och integrationen ännu mer sömlös och kraftfull.

”Jag hade aldrig kunnat drömma om att vi skulle kunna skapa en sofistikerad app internt på företaget på så kort tid”, sa Martin Clapp, FileMaker-utvecklare på Wood Fruitticher. ”Det är inte min förtjänst, allt är tack vare FileMaker.”

Läs mer om FileMaker 18-plattformen: https://www.filemaker.com/se/products/whats-new.html

Hämta en kostnadsfri provversion

Nya funktioner omfattar:

Nytt användargränssnitt för att importera data — Mappa enkelt importerade källdata till FileMaker-fält med hjälp av den nya dialogrutan Fältordning för import.  Använd automatisk inmatning i stället för att dra och släppa för högre effektivitet. Och ange anpassade avgränsare när du importerar vissa filtyper.

Filbaserade scriptsteg — Skapa script som läser, skriver och hanterar externa datafiler för att skriva loggfiler eller exportera data i ett anpassat format.  Ersätter behovet av många filbaserade plugin-program.

Ny åtkomst för hanterad säkerhet — Den här nya behörighetsuppsättningen gör att utvecklare kan överlåta kontoåtkomsthantering till andra teammedlemmar utan att behöva tillhandahålla fullständig behörighet till andra delar av filen.

Dialogrutan Hantera säkerhet — Med den slimmade dialogrutan Hantera säkerhet kan du mer effektivt hantera åtkomsten till dina anpassade appar.

Startåterställning — FileMaker-filer är nu automatiskt återställningsbara efter en maskin- eller programvarukrasch. Återställningsloggen i FileMaker Server verifierar databasposter när en fil först öppnas, innan klienterna får åtkomst, och om filen inte hade stängts ordentligt.

Plattformsparitet — FileMaker Cloud for AWS 1.18 har stöd för alla nya funktioner i FileMaker 18-plattformen.

Priser och tillgänglighet

FileMaker 18 är direkt tillgängligt på https://store.filemaker.com/teams. Priserna börjar från 130 kr (exkl moms) per användare och månad.

Om FileMaker, Inc.

FileMaker, Inc. är ett dotterbolag till Apple som skapar FileMaker-plattformen, en Workplace Innovation Platform för team på några få till några hundra medlemmar som har fastnat i gamla hjulspår som varken färdiga appar eller företagssystem kan ta dem ur. Genom att göra kraftfull teknik tillgänglig för alla löser FileMaker-plattformen snabbt unika problem – även när de förändras. I dag är det fler än 1 miljoner användare med aktiv prenumeration. FileMaker-plattformen är tillgänglig på 16 olika språk.

Presskontakt:

Lydia Davey
FileMaker PR
+1 408.987.7164
filemaker_pr@filemaker.com

© 2019, FileMaker, Inc. Med ensamrätt. FileMaker, FileMaker Cloud, FileMaker Go och filmappslogotypen är registrerade varumärken som tillhör FileMaker, Inc. i USA och andra länder. FileMaker WebDirect är ett varumärke som tillhör FileMaker, Inc. Övriga varumärken tillhör sina respektive ägare.