Vi presenterar FileMaker Cloud

Agil innovation för arbetsplatsen och digital omvandling

SANTA CLARA, Kalifornien – [29 oktober 2019] – Claris International Inc., dotterbolag till Apple och skapare av världens ledande Workplace Innovation Platform, presenterade i dag helt nya FileMaker Cloud. Utvecklat av Claris FileMaker Cloud erbjuder det kompletta verktyget för "low-code" apputveckling.

”FileMaker Cloud är avgörande för att driva nästa fas av digital omvandling och snabb framfart av arbetsplatsinnovation”, sa Brad Freitag, CEO på Claris.

”Det här lägger grunden för en ny typ av low-code-appar som turboladdas med tredje parts molntjänster och som är redo för nästa nivå av intelligens.”

FileMaker Cloud erbjuder Claris-utvecklare följande fördelar:

• Framtidssäkrad utveckling – Uppbyggt för att garantera att utvecklare alltid kan använda den senaste molntekniken: A och, ML assistenter, IoT, AR/VR och vad än som kommer härnäst.
  • Kontinuerlig expert- och AI-övervakning – CloudOps-, SecOps-, DevSecOps-team övervakar konstant prestanda- och säkerhetssignaler med hjälp av AI.
  • Sekretess, säkerhet och support – med arkitektur för sekretess som standard och totalsträckskryptering, HSM-nyckelhantering och samlad inloggning med multifaktorsautentisering. Dessutom dygnet runt-support från ett dedikerat team för att säkerställa din framgång.

FileMaker Cloud kan köpas i hela världen via FileMaker Store på store.filemaker.com.

Om Claris International Inc.

Claris International Inc. är en Workplace Innovation Platform som erbjuder en svit av tjänster för team på några få till flera hundra användare som har hamnat i gamla hjulspår som varken standardappar eller affärssystem kan ta dem ur. Företagets tjänsterbjudanden, Claris Connect och FileMaker gör att problemlösare snabbt kan lösa en mängd unika problem – även när de förändras. FileMaker är tillgängligt på 11 språk och har fler än 1 miljon användare med aktiv prenumeration. Claris International Inc. är ett dotterbolag till Apple.